O odpowiedniej diecie

Odpowiednio zbilansowana dieta pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Dieta, która jest bogata w tłuszcze nasycone, nabiał, warzywa, minerały i witaminy pomaga w zachowaniu odporności. Z kolei dieta, która zawiera dużo cukrów, jest uboga w składniki pokarmowe niszczy florę bakteryjną. Lekarze podejrzewają, że spożywanie dużej ilości wysoko przetworzonej żywności zwiększa ryzyko wystąpienia alergii oraz choroby Leśniewskiego-Crohna. Dlatego w naszej diecie powinno znaleźć się jak najwięcej zawierających witaminy z grupy B kasz. Kasze zawierają jednak nie tylko witaminy z grupy B, ale także aminokwasy, żelazo, wapń i potas. Szczególnie cenna jest kasza jaglana. Warto wprowadzić do swojej diety także miód, zwłaszcza wtedy kiedy dokuczają nam infekcje górnych dróg oddechowych. Spożywany w tym okresie miód pomoże nam je zwalczyć. Warto także jeść zawierające duże ilości cynku ostrygi. Cynk odpowiada bowiem za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Do diety warto wprowadzić również probiotyki, synbiotyki oraz prebiotyki. Probiotyki warto stosować nie tylko podczas leczenia antybiotykami. Probiotyki nie tylko chronią florę bakteryjną, ale również wzmacniają odporność organizmu. Z kolei prebiotyki nie tylko wzmacniają odporność, ale także zapobiegają chorobom nowotworowym.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.