Poprawiamy odporność organizmu

W okresie wiosny spada odporność naszego organizmu. Wiosenny spadek odporności dotyka zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci. Dlatego w okresie wiosny warto zadbać o poprawienie odporności u dzieci i osób dorosłych. Odporności organizmu nie musimy poprawiać dostępnymi w aptekach preparatami, w jej poprawieniu mogą nam pomóc domowe sposoby. We wzmocnieniu odporności organizmu pomoże nam zmiana diety. Warto wprowadzić do niej w miejsce smażonych tłustych kotletów dania z ryb, które przygotujemy na parze lub upieczemy. Potrawy przygotowywane w okresie wiosny warto doprawiać dużą ilością czosnku. Za spadek odporności odpowiada także dieta bogata w cukier. Ograniczenie spożywanych ilości cukru wydatnie przyczyni się do poprawienia odporności. W okresie wiosny wzbogacamy dietę o nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Kwasy omega-3 znajdziemy między innymi w olejach lnianym i rzepakowym. W okresie wiosny warto uzupełnić także niedobory witamin. Zamiast jednak zażywać gotowe preparaty witaminowe warto do naszej diety wprowadzić kiełki roślin, przede wszystkim kiełki rzeżuchy, która jest bardzo bogatym źródłem witamin. Doskonałym źródłem witaminy C jest także sok z kiszonej kapusty. W okresie przedwiośnia warto także zażywać tran, który dostarczy nam zarówno witaminy D, jak też kwasów omega-3.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.